Retourneren

(!) Vanaf 25 september 2024 werken wij met DHL

Heb jij een bestelling ontvangen vóór 25 september? Dan kan deze nog worden geretourneerd via Bpost. Alle bestellingen vanaf 25 september kunnen worden geretourneerd via DHL. Neem bij vragen contact op met onze klantenservice.

Bij Voetbalshop kun je altijd gratis en binnen 60 dagen retourneren. Voor volledige terugbetaling is het wel van belang dat de artikelen in originele staat zijn met aangehechte labels en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking. Gepersonaliseerde artikelen zoals bedrukte voetbalshirts en geborduurde voetbalschoenen kunnen niet worden geretourneerd.

Retourneren kan via 3 eenvoudige stappen:

Stap 1: Maak een digitaal retourlabel (barcode) aan

Vul hieronder het ordernummer en e-mailadres van jouw bestelling in om een barcode aan te maken. De barcode dient als digitaal retourlabel die gescand wordt bij het DHL punt. Het ordernummer bestaat altijd uit 10 cijfers en begint met 400.. Je vindt het ordernummer in de orderbevestigingsmail of bij de betaalomschrijving.

Ordernummer

E-mailadres

Stap 2: Maak je pakket klaar voor retourzending

Geef op het meegestuurde retourformulier aan welke artikelen je in het pakket hebt gedaan en voeg het formulier toe aan je pakket. Heb je geen retourformulier, stuur dan een briefje mee met het ordernummer en de reden van retour. Doe alles in de zak of doos waarin je het gekregen hebt. Heb je die niet meer, gebruik dan een andere stevige verpakking.

Stap 3: Breng je pakket naar een DHL punt en laat de barcode scannen

Zoek hier naar een DHL punt bij jou in de buurt: https://www.dhlecommerce.be/nl/particulieren/vind-dhl-servicepoints. Laat hier je barcode scannen. Bewaar jouw verzendbewijs goed totdat wij de retour volledig hebben afgehandeld! Je ontvangt automatisch een mail zodra wij jouw retour in behandeling hebben genomen.

Bestelling van vóór 25 september 2024?
Zoek hier naar een Bpost punt bij jou in de buurt: https://www.bpost.be/nl/verkooppunten



Veelgestelde vragen over retourneren

Kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Wil je een ander product of een andere maat, dien je een nieuwe bestelling te plaatsen op de site. Zo ontvang je het nieuwe product sneller. Reserveren of ruilen via de klantenservice is niet mogelijk.

Moet ik iets uitprinten?

Het is niet nodig om iets uit te printen. Wij verzoeken je om de reden van retour duidelijk op het meegestuurde retourformulier te zetten en deze in het retourpakket te stoppen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij jouw retour hebben behandeld. Binnen 24 uur na die mededeling zullen wij het bedrag van de geretourneerde producten, inclusief standaard verzendkosten van de heenzending, terugstorten op je rekening, creditcard of afmelden richting Klarna. Indien je (deels) betaald hebt met een cadeaukaart of een voucher, dan betalen we dit bedrag terug in de vorm van shoptegoed. Wij zijn afhankelijk van de vervoerder, maar streven er altijd naar de retouren zo snel mogelijk te verwerken.

Is mijn korting nog geldig als ik iets retourneer?

Heb je meer dan één artikel besteld, dan wordt de korting verdeeld in verhouding tot de prijs van de artikelen. Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de korting op dat artikel. Stuur je alles retour, dan vervalt de volledige korting.

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij retour?

Betaalde verzendkosten ontvang je volledig terug wanneer je de gehele bestelling retour stuurt. Wanneer na een gedeeltelijke retour het resterende totaalbedrag onder de verzenddrempel van 59 euro komt, houden wij de verschuldigde verzendkosten in op het retourbedrag.

Mag ik een deel van een product retourneren (bijvoorbeeld een broek van een trainingspak)?

Het is alleen mogelijk om een deel van een product terug te sturen, wanneer je voor dit afzonderlijke deel apart de maat kon selecteren. Is dit niet het geval dan dient het product in zijn geheel te worden geretourneerd.

Waar blijft mijn pakket als ik het heb afgegeven?

Wanneer je de retour hebt afgegeven bij het servicepunt bij jou in de buurt, wordt het 's middags opgehaald door DHL. Het pakket wordt dan naar een depot gebracht voor sortering. Vervolgens wordt het pakket weer terug naar ons gebracht. Wanneer wij de retour in behandeling nemen ontvang je van ons automatisch een bericht. Wij zijn dus afhankelijk van de vervoerder, maar streven er altijd naar de retouren zo snel mogelijk te verwerken.

Mijn retour is aangekomen maar ik heb nog geen bericht gehad. Wat moet ik doen?

Wanneer jouw retour track & trace aangeeft dat het pakket bij ons is aangekomen, kan het tot 48 uur duren voordat de retour daadwerkelijk verwerkt is. Mocht je na 48 uur nog niets van ons vernomen hebben, neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn pakket ook retour sturen met een andere vervoerder?

Als je om wat voor reden dan ook geen gebruik wilt maken van onze gratis retourservice via DHL, is het altijd mogelijk je pakket zelf op te sturen naar dit adres: Voetbalshop tav Retourafdeling, Krommewetering 31-41, 3543 AP Utrecht. (De verzendkosten zijn in dit geval dus voor eigen verantwoording)

Wettelijk herroepingsrecht

Wij maken je graag ook attent op het wettelijk herroepingsrecht (onze bedenktijd is echter standaard al 60 dagen). In België heb je altijd het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (download), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om een mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Er ging iets mis

Shall we send you a message when we have discounts available?

Remind me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.